כל מה שחשוב לדעת כשבוחרים תכשיטי יהלומים

תכשיטי יהלומים הם תכשיטים יוקרתיים במיוחד – הלוק שלהם משגע, הנצנוץ שלהם מרהיב, וצורות היהלומים הטבעיות הן פשוט עוצרות נשימה. בחירת תכשיטי יהלומים מאפיינת מעמדות חשובים מאוד בחיים, וביניהם מעמד האירוסין בין שני בני זוג, מעמד יום הולדת עגול, וגם מעמד של הבעת אהבה וחיבה בין בני הזוג. כשאתם בוחרים תכשיטי יהלומים אתם צריכים לקחת כל מיני דברים בחשבון, משום שמדובר כאן על עולם תוכן הרבה יותר עשיר ממה שאתם חושבים. הנה כמה דברים שחשוב לדעת כשבוחרים תכשיטי יהלומים, שיעזרו לכם לעשות את הבחירה הטובה ביותר.

 

תכשיטי יהלומים – הרבה יותר ממה שנראה

על פניו נדמה אולי שתכשיטי יהלומים הם תכשיטים רגילים לכל דבר ועניין, פשוט שמשובצת בהם אבן יהלום אחת או יותר. מאחורי כל עולם היהלומים עומדת תורה שלמה, שלא רק שמביאה איתה הרבה יותר ממה שנדמה לכם, אלא שתשפיע מאוד על איך שהטבעת נראית, על המחיר שלה ועל ההיתכנות שלה להחזיק מעמד בנראות יפה לטווח הארוך.

 

הכירו את ארבעת ה-C של תכשיטי יהלומים

עולם היהלומים עומד על ארבעה C, כאשר כל אחד מהם מבטא משהו אחר: clarity, color, carat, cut. אם ניכנס לעומק של כל אחד מהם, נגלה שיש לו השפעה אדירה על נראות הטבעת וכן על המחיר, אז בואו נתחיל מהראשון – clarity – ניקיון. כל יהלום מביא איתה רמת ניקיון אחרת, שנמדדת בעזרת 11 דירוגים שונים, כאשר כל אחד מהם מצביע על רמת ניקיון גבוהה יותר או נמוכה יותר. ככל שהיהלום נקי יותר, כך הוא יפה ומנצנץ יותר וכמובן עלותו תעלה בהתאם.

 

מדדים נוספים שקשורים לתכשיטי יהלומים

נעבור ל-C השני הרי הוא COLOR. ה-COLOR, כלומר הצבע של היהלום נע בין צבע צהוב לבין צבע לבן או שקוף, כאשר גם כאן נעשה דירוג שבא לידי ביטוי באמצעות אותיות שונות. האות D תצביע על יהלום לבן שקוף לחלוטין, ואילו האות N תצביע על יהלום צהוב או צהבהב. לא תמיד ניתן לשים לב בעין בלתי מזוינת בהבדלי הצבעים, אך חשוב להכיר בעניין הזה.

ה-C השלישי הוא הקראט, כלומר המשקל של היהלום. משקל גבוה יותר יוביל לטבעת יקרה יותר, ואילו משקל נמוך יותר ישמור על טבעת במחיר נמוך יותר. C נוסף ואחרון, הרי הוא ה-CUT, נוגע בחיתוך של היהלום. אופן החיתוך יעיד על הברק של היהלום, כאשר קיימים יהלומים ברמת נצנוץ יוצאת דופן ואילו קיימים יהלומים ברמת נצנוץ נמוכה ביותר.

 

בחירת תכשיטי יהלומים – אל תוותרו ותשאלו את כל השאלות

היות ומדובר על עולם תוכן מורכב, שמביא איתו גם תעודות גמולוגיות, אופן ניקוי ושמירה על היהלום ועוד, מומלץ להגיע לחנות ולשאול את כל השאלות הדרושות בטרם הרכישה. בהתאם תוכלו לצאת עם טבעת שגם תספק אתכם מבחינת ארבעת ה-C, גם מבחינת המחיר, וגם בטווח הארוך. בהצלחה!

תכשיטי יהלומים

אולי יעניין אותך גם

גורמטים
תכשיטים ומידע
5 אקססוריז שחוזרים לאופנה

במהלך השנים האחרונות חלה התעוררות מחודשת בפופולריות של אקססוריז. זה נובע בעיקר מהפופולריות הגוברת של סגנונות וינטג' ורטרו. אנשים רבים מעוניינים כיום ללבוש אביזרים שהם

קרא עוד »