נוסטלגיה – מי זוכר את חרוזי הגיהוץ?

הילדים של היום גדלים בצורה כל כך שונה מהדור המבוגר יותר, שלא לדבר על דור ההורים. אם הדור המבוגר יותר גדל בחוץ, במגרש הכדורסל, במשחקי מחבואים, בבניית מחנה בקצה השכונה, ובאיסוף גרוטאות כדי לבנות מהן כל מיני דברים, הדור הצעיר גדל בצורה שונה.

הם מחוברים למסכים באופן קיצוני, וכמעט לכל ילד בבית ספר יסודי יש מכשיר סלולרי חכם משלו, או לפחות טאבלט. הם מנהלים חשבונות ברשתות החברתיות, רואים המון סדרות טלוויזיה, ומבלים שעות מסך רבות. אם אתם רוצים להוציא קצת את הילדים שלכם מעולם המסכים, ולתת להם חוויה שגם אתם חוויתם בילדות, יכול מאוד להיות שהכתבה הזו תעניין אתכם.

 

מה זה חרוזי גיהוץ?

אז למי שלא גדל באותו עידן, ושלא יצא לו אף פעם לשחק בזה, ניתן כאן תזכורת קצרה על מהם חרוזי גיהוץ. אלו בעצם חרוזי פלסטיק קטנים מאוד שבנויים בצורה של גליל. החרוזים הללו מגיעים כמובן בשלל צבעים, והמטרה היא לשבץ אותם על לוח מיוחד בידיים או עם פינצטה.

אפשר ליצור בעזרת החרוזים דוגמאות שונות, דפוסים, או ציורים. אחרי שמסיימים לבנות את הדגם הרצוי שמים נייר אפייה על בסיס  הפלסטיק והחרוזים ומגהצים את המשטח כמה פעמים. חרוזי הגיהוץ נמסים ומתחברים, ולאחר שהמשטח מתקרר וחרוזי הגיהוץ מתקשים מורידים את נייר האפייה ומקבלים יצירה מוכנה.

מה זה חרוזי גיהוץ

למי מתאים משחק בחרוזי גיהוץ?

חרוזי גיהוץ הם תעסוקה נהדרת שמתאימה לכל אחד. גם ילדים קטנים וגם אנשים מבוגרים יכולים ליהנות ולהעביר שעות של כיף ביצירת דגמים, ציורים, ודפוסים שונים בעזרת החרוזים הללו. העבודה עצמה מאוד מרגיעה – מכניסים חרוז אחרי חרוז למקום הייעודי שלו.

את רמת הקושי של היצירה יקבע כמובן הדגם שאותו נרצה ליצור. יש חרוזי גיהוץ גדולים יותר שמתאימים לילדים קטנים, ולוחות שמגיעים עם דגמים מוכנים, כאשר כל מה שצריך זה לשבץ חרוזים במקום הנכון.

למי מתאים משחק בחרוזי גיהוץ

מה נותן המשחק בחרוזי גיהוץ לילדים?

פעילות ומשחק בחרוזי גיהוץ תורמים המון לילדים, במיוחד לילדים של היום שגדלים עם מסכים בכל רגע פנוי. קודם כל העבודה עצמה מרגיעה מאוד מכיוון שחייבים לעשות אותה עם הרבה עדינות ותשומת לב. בנוסף, היא תורמת ליכולות המוטוריקה העדינה, הדיוק, הסבלנות, ההבנה שיש דברים שהם תהליך ושלא הכל זה 'זבנג וגמרנו', וגם תורמת ליצירתיות של הילד.

יצירה בעזרת חרוזי גיהוץ היא אין סופית ואפשר ליצור מגוון בלתי נגמר של איורים, דגמים, ויצירות שונות. אם אתם רוצים לקבל השראה ליצירות תוכלו להיכנס לרשת האינטרנט ולקבל השראה משלל יצירות שאנשים עשו והעלו לרשת.

 

סיכום

חרוזי יצירה הם דרך נהדרת לתת לילדים שלנו לחוות ילדות אמיתית של פעם במחיר מצחיק. אתם יכולים לסייע להם לפתח שלל כישורים שהעולם המודרני לא תמיד מעניק להם, וכל זה בכיף ובהנאה גדולה!

נוסטלגיה - מי זוכר את חרוזי הגיהוץ

אולי יעניין אותך גם

מה זה צמיד
כללי
מה זה צמיד טניס?

יוקרה, פאר, שיבוץ נוצץ וקלאס – כל מה שרציתם לדעת על צמידי טניס!   מה זה צמיד טניס? צמידי טניס הם צמידים יוקרתיים שמאופיינים ברצף

קרא עוד »